Algemene voorwaarden

Artikel 1. Verkoopsovereenkomst

De verkoopsovereenkomst komt tot stand tussen De Witte Muis, vertegenwoordigd door Marja Nassen en de meerderjarige opdrachtgever. Van zodra u een online bestelling plaatst bij De Witte Muis, verklaart  u zich akkoord met deze verkoopsvoorwaarden.

Een bestelling die nog niet betaald is kan geannuleerd worden door ons daarvan op de hoogte te brengen via email, dit zonder extra kosten.

Artikel 2. Verzendings- en afhaalopties

2.1. Verzendkosten

De verzendkosten voor levering binnen België  bedragen 5,00 euro. 

2.2. Leveringstermijn

De Witte Muis bestelt bij de leverancier élke 10 werkdagen of maw: ontvangt u de materialen binnen 7 werkdagen.  Hiervan krijgt u bericht voor afhaling of krijgt u melding van verzending via Bpost (niet geldig  indien uw besteling gepersonaliseerd drukwerk inhoudt). De leveringstermijn bedraagt maximaal 10 werkdagen na ontvangst van betaling. Mocht de vooropgestelde leveringstermijn niet gehaald worden door overmacht (bv. tijdelijk uit stock bij de leverancier of schade door transport..., dan wordt de klant daarover zo snel mogelijk  geïnformeerd. Het niet kunnen nakomen van de vooropgestelde leveringstermijn geeft nooit recht op een schadevergoeding of annulatie van de bestelling.  

2.3. Aansprakelijkheid bij vertraging, verlies of transportschade
2.3.1. Vertragingen tijdens het transport

De door ons vooropgestelde levertermijnen zijn louter indicatief. De Witte Muis  kan niet aansprakelijk gesteld worden voor vertragingen bij het transport.

2.3.2. Verlies

Overeenkomstig de wet "verkoop op afstand" is De Witte Muis  als verzender verantwoordelijk voor de zending tot op het moment van de levering. Al onze zendingen zijn  traceerbaar. Contacteer ons indien u uw zending niet heeft ontvangen binnen een termijn van 3 werkdagen na ontvangst van de verzendingsmail.

2.3.3. Transportschade

Voor het verzenden worden alle artikelen gecontroleerd en worden degelijk verpakt. De klant verbindt zich ertoe de bestelling onmiddellijk na ontvangst te controleren en ons onmiddellijk op de hoogte te stellen van enige schade. Dit kan via email, liefst met een foto van het beschadigde artikel erbij. Gooi nooit de postverpakking weg voor u heeft vastgesteld dat uw bestelling in goede staat is. Retourzendingen dienen altijd in overleg te verlopen, stuur dus ook nooit een zending op eigen initiatief terug naar ons. U kunt meer lezen over retourneren van artikelen in artikel 4 van onze voorwaarden.

2.4. Afhaalmogelijkheden

Afhaling van artikelen kan gebeuren na afspraak te Hasselt, Maastrichtersteenweg 204B/29. Dit is enkel mogelijk na afspraak en dit tijdens werkdagen van 10u- 12u en 14u - 19u.

Artikel 3. Betaling

3.1. Online betaalmethoden

Online betalen is kosteloos voor de klant en snel. Uw betaling wordt onmiddellijk geregistreerd en uw bestelling wordt onmiddellijk behandeld.

3.2. Overschrijving

Wij vragen het totaalbedrag, zoals vermeld op de factuur, binnen de 5 dagen over te schrijven op onze rekening met vermelding van het ordernummer.  Een bestelling zal dus definitief worden na volledige betaling van het totale bedrag van de bestelling.

3.3. Cadeaubon

Iedereen kan online een cadeaubon kopen 

Artikel 4 - Klachten en retourneren van aangekochte artikelen

4.1. Tevredenheid

Bent u niet tevreden over uw aankoop, dan bieden wij u de mogelijkheid ons uw bestelling, met uitzondering van gepersonaliseerde artikelen, binnen een termijn van veertien kalenderdagen na ontvangst van uw bestelling terug te bezorgen. U dient ons hiervan altijd schriftelijk (via email) en vooraf op de hoogte te brengen. Het artikel dient in de originele verpakking te worden terugbezorgd, in onbeschadigde toestand en voldoende gefrankeerd, met vermelding van uw ordernummer. Retourzendingen gebeuren op risico van de verzender, in dit geval de klant. Niet aangemelde retourzendingen zullen niet worden gecrediteerd!

4.2. Retour

Artikelen die ons worden terugbezorgd onder de voorwaarden zoals beschreven in punt 4.1, worden binnen een termijn van tien werkdagen door ons terugbetaald. Verzendingskosten voor de retourzending worden niet terugbetaald.

4.3. Schade of gebruiksslijtage

Wij behouden ons het recht voor retourzendingen te weigeren bij het vermoeden van schade of gebruiksslijtage aangebracht door schuld anders dan De Witte Muis of de leverancier van het artikel.

4.4. Schade bij levering

Wij controleren onze artikelen voor we deze versturen en zorgen voor een degelijke verpakking, de klant verbindt zich ertoe de bestelling te controleren bij levering. Controleer uw zending dan ook dadelijk na ontvangst! Stelt u toch schade vast aan de door u bestelde artikelen, dan vragen wij u ons daarvan onmiddellijk op de hoogte te brengen, indien mogelijk vragen we ook ons een foto door te mailen van het beschadigde artikel. Tracht nooit een beschadigd artikel zelf te repareren! Gooi nooit de postverpakking of de verpakking van het artikel weg vooraleer u heeft vastgesteld dat uw zending in goede staat is en stuur nooit een reeds ontvangen pakket terug zonder ons vooraf te contacteren! Wij laten u via email weten hoe de retourzending moet verlopen.

Artikel 5 - Artikelprijzen en -informatie

Al onze prijzen zijn in Euro, inclusief BTW, exclusief verzendingskosten. Wij trachten onze artikelomschrijving en fotomateriaal zo duidelijk en correct mogelijk te maken. Informatie aangaande de artikelen zoals afmetingen en gewichten, betreft altijd indicatieve informatie en kleurschakeringen op foto kunnen licht afwijken van echte kleuren. U kunt steeds bijkomende uitleg krijgen over ons aanbod door ons te contacteren via e-mail of telefoon.

Artikel 6 – Aansprakelijkheid

De eindaansprakelijkheid voor al onze artikelen berust bij de fabrikant. Bij eventuele problemen met een artikel vragen wij u ons te contacteren, wij nemen vervolgens contact op met de desbetreffende fabrikant en zorg voor een zo goed en snel mogelijke  oplossing.

Gebruik van afbeeldingen voor eigen ontwerp

Wanneer door de klant bestanden aangeleverd worden voor het bedrukken van artikelen met een eigen ontwerp, dan verklaart de klant het recht te hebben dit ontwerp te mogen gebruiken, hetzij door zelf eigenaar te zijn van het ontwerp, hetzij door de toestemming gekregen te hebben van de eigenaar. De Witte Muis kan in geen geval aansprakelijk gesteld worden voor copyrightclaims met betrekking tot ontwerpen die door de klant zelf aangeleverd zijn.

Artikel 7 – Privacy

De Witte Muis maakt gebruik van cookies. Cookies bestaan uit een standaard internet technologie die het mogelijk maakt bepaalde informatie op te slaan en te ontsluiten op het systeem van de gebruiker. Cookies kunnen niet worden gebruikt om personen te identificeren, een cookie kan slechts een machine identificeren. Iedere internetgebruiker kan zijn computer zodanig instellen dat cookies niet worden geaccepteerd. Indien uw computer geen cookies accepteert is het mogelijk dat u problemen zult ondervinden tijdens de bestelprocedure. Mocht dit het geval zijn dan verzoeken wij u contact met ons op te nemen zodat wij u bestelling alsnog kunnen invoeren.

De Witte Muis zal uw klantgegevens slechts gebruiken voor de uitvoering van de afgesloten overeenkomst die u middels uw bestelling afsluit.  Uw gegevens worden onder geen enkele voorwaarde doorgegeven aan derden voor commerciële doeleinden. 

Artikel 8 – Eigendomsrecht

De Witte Muis blijft volledig eigenaar van een verkocht artikel tot het moment waarop de koopprijs volledig is voldaan.

Artikel 9 - Toepasselijk recht

Op alle overeenkomsten tussen De Witte Muis en klant is het Belgisch recht van toepassing.